Демонстрационный вариант диагностической работы по английскому языку для учащихся 8 классов
МЦКО по английскому языку 8 класс. Диагностика на январь 2022 демоверсия (задания и ответы)
МЦКО по английскому языку 8 класс. Диагностика на январь 2022 демоверсия (задания и ответы). Диагностическая работа проводится в январе-феврале 2022 г. с целью определения уровня подготовки обучающихся 8-х классов по английскому языку.
ВАЖНО! Никаких реальных вариантов ни до экзамена, ни во время его проведения на сайте нет, не было и не будет.
ЗАПРЕЩЕНО копирование материалов без указания активные ссылки на источник
В случае нарушения авторских прав, правообладателям обращаться по адресу:
ЗАПРЕЩЕНО копирование материалов без указания активные ссылки на источник.
03.09.2020 13:42:58
2020-09-03 13:42:58
Источники:
Диагностическая работа по английскому языку 8 класс » /> » /> .keyword { color: red; }
Демонстрационный вариант диагностической работы по английскому языку для учащихся 8 классовДиагностическая работа по английскому языку 8 класс
Диагностическая работа по английскому языку 8 класс
Обращаем Ваше внимание, что в соответствии с Федеральным законом N 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» в организациях, осуществляющих образовательную деятельность, организовывается обучение и воспитание обучающихся с ОВЗ как совместно с другими обучающимися, так и в отдельных классах или группах.
Диагностическая работа по английскому языку. 8 класс. Вариант 1.
Раздел 1 ( задания по чтению)
1. Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами A — E И их заголовками 1-6. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.
1. The first tagger and his followers 5. Famous graffiti artists
2. A false stereotype 6. Different reasons to draw
3. Graffiti’s ancient roots 7. Silent messages
4. A reasonable compromise
A. Painting and writing on walls has existed since prehistoric times, when people in Africa and
Europe used to paint pictures of animals and people in their caves. Graffiti has been found
On buildings at archaeological sites in Greece, Italy, Syria and Iraq. In the Roman town of
Pompeii, archaeologists found numerous samples of graffiti written in Latin which had
Religious, political and romantic messages, and even some magic spells!
B. In the 1970s, young people in New York began writing their names, or “tags,” on walls
Around the city. The trend was started by Demetrius, a teenager from a Greek family. His tag
Taki 183 was on walls all over his neighbourhood. Then he switched to subway stations and
Trains. Kids began to imitate Taki 183, writing their tags in as many places as possible. Soon
Walls, buses and subway trains were covered with them: Kathy 62, Jerry 182, etc.
C. Graffiti was really popular in places where people had something important to say but did
Not have the opportunity to speak. Instead, they posted their thoughts on walls, where other
People could see them. This was their only way to appeal to crowds and address their ideas
To them. Graffiti writers tried to express themselves creatively to attract attention and make
Sure their messages were read by as many people as possible.
D. Due to the fact that graffiti became particularly popular in poor and disadvantaged areas of
Cities, people often thought that it was connected with street gangs and hooligans, but in
Most cases this was not true. Usually graffiti is not gang-related at all. Gangs traditionally
Used signs to mark their territory, but graffiti artists used their drawings to express
Themselves. Their artwork takes lots of time, effort, and creativity.
E. In the 1990s graffiti and street art, which was already very popular in the United States,
Began to grow in popularity around the world. Some artists wanted to send political
Messages. They produced pieces of art that made people think about how unfair wars,
Inequality, social problems and discrimination were. Other street artists drew pictures just to
Make their surroundings look nicer. For this reason, graffiti often appeared on ugly grey
Walls and abandoned buildings.
F. What is graffiti – art or vandalism? In many countries, writing or painting on public or
Private property is illegal, and street artists are stopped by the police. On the other hand, in
Some cities, city councils and artists have come to an agreement. In Taiwan, for example,
There are special “graffiti zones” where anyone can paint and write on the walls. In Sao
Paulo, Brazil, the city council has even allowed some graffiti artists to paint on the subway trains. So, what ’ s your opinion?
Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами .
2. Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений 1-5 соответствуют содержанию текста (1- T ), какие не соответствуют (2- F ) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3- Not Stated ). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.
AMIMALS IN THE CITY.
Small animals like birds, squirrels, mice, cats, and dogs are a common sight in big cities and small towns. But in recent years, there have been lots of reports in newspapers and on television of wild animals coming into cities in bigger and bigger numbers. There have been bears in Vancouver parks, leopards in the streets of Mumbai and wild pigs in Berlin. Why so? What makes them come? Are they welcome, or are they considered a danger?
One of the main reasons wild animals come to cities is that they are looking for something to eat. In Cape Town, South Africa, baboons have started coming into residential areas on the edge of the city to feed. They open rubbish containers, looking for something they can eat, or steal fruit from gardens and orchards. The bravest baboons even come into people’s houses and take sweets, cheese, bread and whatever they can find from kitchen cupboards and fridges! You have to remember that baboons can be aggressive and attack people, so people are not at all happy to see such “guests” in their houses.
In Berlin, Germany, groups of wild pigs also come into the suburbs to look for food. They dig up parks and gardens looking for roots, insects and other small animals to eat. They cause terrible damage to parks and gardens, and can cause traffic accidents when they get on the roads. In spite of this, some city residents welcome the pigs and give them food. They say that people should learn to live with them.
This attitude is not shared by the City Council, whose first reaction was to employ a group of hunters to shoot young pigs. Lots of city residents complained that this was too cruel, and there were heated arguments between hunters and animal lovers. In response to protests, the City Council decided to take more peaceful action against pigs so, instead of shooting them, they have put up fences and made it illegal for people to feed them. Time will tell if this strategy works.
In our opinion, it would be a shame to hurt or kill animals when they come into the cities. Hopefully, city councils, conservationists and the city residents can work together to find practical ways to keep wild animals out of cities without harming them.
1. According to the media, the number of wild animals coming into the cities is falling.
1) True 2) False 3) Not stated
2. Baboons come to Cape Town searching for food.
1) True 2) False 3) Not stated
3. Some baboons have been injured in road accidents.
1) True 2) False 3) Not stated
4. The authorities of Berlin use loud sounds to scare wild pigs away from the parks.
1) True 2) False 3) Not stated
5. The City Council of Berlin prohibited feeding wild pigs.
1) True 2) False 3) Not stated
Раздел 2 ( задания по грамматике и лексике)
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 3-8 так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами.
3.Liza and Christy felt bored and disappointed. It was the _______________ THREE day of the holidays, but nothing exciting had happened yet.
4.”Ok”, said Liza, when they were walking along the narrow dusty street. We have to make some entertaining plan. Or we______________ all the SPEND holidays doing nothing.”
5. Christy was silent for a while then said: “I don’t have any ideas. There______ BE nothing to do in this town”.
6.Suddenly her mobile ___________________________ RING
7.”My dear Aunt”__________________ on the display. For a few minutes, WRITE Christy listened. At last she said: “Hold on, I need to discuss it with my friend.” She turned to Liza.
8.”I think we_______________ a way to spend the holidays in a very exciting FIND way. My aunt works at the zoo. They need someone to help them to care of three new-born tigers. It ’ s only for a week. Are you ready?”
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 9-13 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните Пропуски Полученными Словами .
9. In Italy, each region has its own special dishes. In the north for example, you can find food that is similar to German cuisine but in the south food is more like Greek and_________________ dishes. SPAIN
10. However, most often Italy is associated with pizza and pasta. They are very________________ especially when they are cooked by a good, TASTE experienced chef.
11.I also think that Italian ice cream is___________________from any DIFFER other the ice cream in the world.
12.The company GROM is perhaps the most well-known ____________ PRODUCE of the high-quality Italian ice-cream. Their ice-cream is not cheap but it’s worth it.
13. GROM is popular and you can_________________ find their cafes EASY in any guidebook.
Раздел 1 задания по чтению.
25.02.2017 6:40:18
2017-02-25 06:40:18
Источники:
Https://infourok. ru/diagnosticheskaya-rabota-po-angliyskomu-yaziku-klass-3100106.html
Диагностическая работа 8 класс по ФГОС » /> » /> .keyword { color: red; }
Демонстрационный вариант диагностической работы по английскому языку для учащихся 8 классовДиагностическая работа 8 класс по ФГОС
Диагностическая работа 8 класс по ФГОС
Обращаем Ваше внимание, что в соответствии с Федеральным законом N 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» в организациях, осуществляющих образовательную деятельность, организовывается обучение и воспитание обучающихся с ОВЗ как совместно с другими обучающимися, так и в отдельных классах или группах.
Спецификация диагностической работы
По английскому языку для учащихся 8 классов
1. Назначение диагностической работы
Диагностическая работа проводится с целью определения уровня освоения учащимися 8-х классов содержания курса английского языка и выявления элементов содержания, вызывающие наибольшие затруднения.
2. Документы, определяющие содержание и структуру диагностической работы
— Федеральный Государственный стандарт основного общего образования (приказ Минобразования России от 17.12.2010 № 1897;
— ФЗ № 273 на основе авторской программы под редакцией В. П. Кузовлев, Н. М. Лапа, Э. Ш. Перегудова, И. П. Костина, О. В. Дуванова, Е. В. Кузнецова ).
3. Структура и содержание диагностической работы
Диагностическая работа охватывает содержание, включенное в основные учебно-методические комплекты по английскому языку, используемые в 8-х классах общеобразовательных организаций.
Диагностическая работа включает задания по чтению, грамматике, лексике, письму.
Работа состоит из трех частей:
1. Reading (соответствие – 7 заданий);
2. Use of English ( грамматика – 9, лексика – 6);
3. Writing (развернутый ответ).
4. Время выполнения диагностической работы
На выполнение всей работы отводится 45 минут.
5. Условия проведения диагностической работы
При организации и проведении работы необходимо строгое соблюдение технологии независимой диагностики.
Дополнительные материалы и оборудование не используется.
Ответы на задания учащиеся указывают сначала в тексте работы, затем вписывают в бланк тестирования.
6. Система оценивания Отдельных заданий и работы в целом.
Диагностическая работа включает задания по чтению, грамматике и лексике, письму. Она охватывает содержание, включенное в учебно-методический комплект по английскому языку под редакцией Кузовлев В. П. и др.
Каждый вариант диагностической работы состоит из 16 заданий для базового уровня изучения языка и 7 заданий для повышенного уровня:
7 заданий на соответствие,
15 заданий с кратким ответом и 1 задание с развёрнутым ответом.
Распределение заданий диагностической работы по планируемым результатам обучения представлено в таблице 1.
Читать и понимать запрашиваемую информацию в
Учебных и несложных аутентичных текстах, содержащих несколько незнакомых слов, не влияющих на понимание запрашиваемой информации.
Распознавать и употреблять:
— имена прилагательные в положительной, сравнительной и превосходной степени, образованные по правилу и исключения;
— глаголы в наиболее употребительных временных формах действительного и страдательном залогов: Present Simple ;
Распознавать и образовывать родственные слова с использованием основных способов словообразования (аффиксации, конверсии) в пределах тематики основной школы в соответствии с решаемой коммуникативной задачей
Письменно раскрыть тему и ответить на вопрос.
В задании 1 проверяется сформированность умения читать текст и находить соответствие. Учащимся предлагается прочитать 7 мини-текстов и подобрать заголовки к ним. В качестве текстов для чтения учащимся предлагаются несложные аутентичные информационные тексты, которые содержат некоторое количество незнакомых слов, не влияющих на понимание запрашиваемой информации. Объем текста до 300 слов.
В заданиях 8-22 контролируются языковые навыки учащихся.
В заданиях 8-16 учащимся необходимо преобразовать напечатанные в конце строк слова, употребляя грамматическую правильную форму слова. В зданиях 17-22 учащимся необходимо преобразовать напечатанные в конце строк слова, добавляя словообразовательные элементы.
В задании С1 учащимся необходимо письменно ответить на вопрос, раскрыв тему.
В задании 1 учащиеся получают за каждый правильный ответ 1 балл, всего за задание можно получить от 0 до 7 баллов. В заданиях 8-22 за каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Задание с кратким ответом или с выбором ответа считается выполненным, если записанный ответ совпадает с эталоном; если в заданиях 8-22 в ответе сделана орфографическая ошибка, ответ считается неверным). В задании С1 максимальный балл 5 баллов.
Максимальное количество баллов, которое может набрать учащихся за выполнение диагностической работы – 27 баллов.
Для оценивания результатов выполнения работы применяется традиционная пятибалльная система оценки.
Максимальное количество баллов:
Задание №1 – 7 баллов;
Задание №2 – 15 баллов;
Задание №3 – 5 баллов.
7. Распределение заданий по содержанию, проверяемым умениям и видам деятельности
В диагностическую р аботу включены задания базового и повышенного уровней сложности. Обозначение заданий в работе и бланке ответов: КО – краткий ответ, ВО — выбор ответа, РО – развернутый ответ. Уровни сложности задания: Б — базовый, П – повышенный.
Задания с кратким ответом.
Написание небольшого эссе (сообщения)
Задание с развернутым ответом.
Предметные — 27
Регулятивные -22
Познавательные — 7
Коммуникативные — 5
Проверяемые УУД
• читать аутентичные тексты разных жанров и стилей преимущественно с пониманием основного содержания;
• читать несложные аутентичные тексты разных жанров и стилей с полным и точным пониманием и с использованием различных приёмов смысловой переработки текста (языковой догадки, выборочного перевода), уметь оценивать полученную информацию
• читать аутентичные тексты с выборочным пониманием значимой информации;
— в письменной речи:
• писать сообщение на заданную тему.
Регулятивные: умение понимать и анализировать учебную задачу; умение правильно оценивать выполнение учебной задачи, собственные возможности ее решения; владение основами самоконтроля, самооценки, принятия решений и осуществления осознанного выбора в учебной и познавательной деятельности.
Познавательные: умение понимать, анализировать информацию, выделять главное, устанавливать причинно-следственные связи, извлекать необходимую информацию, делать выводы; умение использовать знаково-символические средства и схемы для решения задач.
Коммуникативные: формирование коммуникативной компетенции; умение адекватно использовать коммуникативные средства для решения различных коммуникативных задач; умение понимать и анализировать прочитанный текст; умение задавать и отвечать на вопросы; умение формулировать собственные мысли; владение письменной речью.
8. Шкала перевода первичных баллов в школьные отметки.
% содержание
Количество баллов
План демонстрационного варианта диагностической работы
По английскому языку
Обозначение заданий в работе:
Тип задания: ВО – задания с выбором ответа, КО – задания с кратким
Ответом, РО – задания с развернутым ответом.
Проверяемые элементы содержания
И виды деятельности
Понимание запрашиваемой информации в прочитанном тексте, содержащих несколько незнакомых слов, не влияющих на понимание запрашиваемой информации
Грамматика и лексика
Лексико-грамматические навыки употребления нужной морфологической формы слова в коммуникативно значимом контексте.
Умение распознавать и образовывать родственные слова с использованием основных способов словообразования (аффиксации, конверсии) в пределах тематики основной школы в соответствии с решаемой коммуникативной задачей
Написание развернутого ответа на заданную тему
Диагностической работы по английскому языку
Выполняя каждое задание диагностической работы, запишите ответ в указанном месте или обведите его номер. Затем перенесите свой ответ в бланк тестирования справа от номера задания, начиная с первой клеточки. Каждую цифру или букву пишите в отдельной клеточке по образцу, без пробелов и дополнительных символов.
РАЗДЕЛ 1. ЧТЕНИЕ
Установите соответствие между заголовками A-H и текстами 1-7. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.
A. Sports and money.
B. The riskiest sports.
C. The most popular sport.
D. Sports at school.
E. Young, sporting and rich.
F. Sporting inventions.
G. The fastest-growing sports.
H. Sports to stay healthy.
1. According to recent statistics, the sport that causes most injuries is rugby, and football is a close second. Despite the popularity of these games, and although we teach school children to play them, they injure more people per 1,000 than motor-racing, skiing, or scuba-diving. Of course, people do get hurt in ‘adventure sports’ and the most dangerous is climbing, which kills eight people a year.
2. Britain does not often produce sportsmen or sportswomen who are successful in world sporting championships, but it has been good at inventing sports and writing the rules of games. Golf was first played in Scotland in the fifteenth century. Cricket was first played in England in the sixteenth century. Nineteenth-century team sports, such as football, rugby and hockey, were first played in British public schools.
3. Sport today means big business for both players and sponsors. Sporting events like the World Cup, which has a TV audience of 35 billion people, make huge amounts of money. Companies like Coca Cola and Adidas have paid more than $20 million to sponsor a sports event. They know that people all over the world will see their names and logos at the sports stadiums and on participants’ clothes.
4. Children are encouraged to participate in sports at an early age. There are children’s baseball, football, and basketball teams in almost every community. The rivalry between high schools and colleges in sporting events goes right through the school year from football in September to track and field in June. Cheerleaders and bands lead the supporters in rooting for their home team.
5. Many top stars make a fortune during their sporting careers. Tiger Woods, the professional golfer, is only 23 years old. He has already earned more than $5 million. He has won eight tournaments in his career so far, including the US Masters which he won in 1997. He reached the position of the world’s top player in the shortest time ever — just 42 weeks. He is sponsored by Nike, the sportswear company.
6. The majority of people live in towns and cities, where space for team sports is limited. Most people take part in individual sports. They usually go walking, swimming, cycling, or do aerobics. Taking part in all these sports is informal and casual. Most people just want to relax. If they do aerobics or go swimming, they usually go to the sports centre, but not many people join a sports club.
7. Britain’s national sport is football. During the football season most professional footballers play two matches every week. Many people say this is too many because the players cannot devote enough time and energy to international games. The 22 best English teams play in the Premier League, run by the Football Association. Liverpool is the most successful team and have won the most games in tournaments.
РАЗДЕЛ 2 . ГРАММАТИКА И ЛЕКСИКА
Christmas in Britain is wonderful, much __________ than Christmas in America.
In America, Thanksgiving is probably the best holiday. It is great because you don’t have to give gifts or send cards or do anything but eat.
The trouble is that it comes __________ than a month before Christmas. So when on 25 December Mom brings out another turkey, you don’t say, “Turkey! YIPEEE! but, “Ah, it __________ turkey again, isn’t it, Mother?”
Most Americans think that Thanks giving __________ on the last Thursday of November since ancient times. They think that it __________ on ever since.
Thanksgiving ________ to be wonderful for all kinds of reasons.
While in Britain the Christmas shopping season seems __________ after the August bank holiday, Christmas mania doesn’t traditionally begin in America until the last weekend in November.
Moreover, Thanksgiving is a holiday without __________ greetings cards or decorations. On Thanksgiving you sit at a table and then go and watch a game of American football on TV.
But there is one thing I miss about England. It’s Boxing Day. In America there is no Boxing Day. On 26 December everybody goes back to work.
If there __________ one thing I could take from England, it would be Boxing Day.
Задания с кратким ответом.
07.10.2019 20:06:19
2019-10-07 20:06:19
Источники:
Https://infourok. ru/diagnosticheskaya-rabota-klass-po-fgos-3767212.html